قائم مقام وزیربهداشت: شهرهای 100هزار نفر به بالا صاحب بیمارستان می‌شوند

قائم مقام وزیر بهداشت از احداث بیمارستان در شهرهای 100 هزار نفر به بالا که بدون این مراکز درمانی اند، خبر داد.
دکنر ایرج حریرچی دیروز در آیین آغاز ساخت بیمارستان 160تختخوابی خیریه در ناحیه شهری مهرگان محمدیه در شهرستان البرز افزود:تخت‌های بیمارستانی باید در دسترس مردم قرار بگیرد و در این راستا مکلف هستیم در شهرهای با جمعیت100هزار نفر به بالا در نزدیکی محل زندگی شهروندان اقدام به احداث بیمارستان کنیم.
وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از همه ظرفیت‌های خود برای رفع نیازهای درمانی مردم استفاده می‌کند.
این مسئول گفت: با وجود ساخت بیمارستان‌های جدید طی سال‌های اخیر کشورمان همچنان با کمبود تختهای بیمارستانی روبرو است.


حریرچی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ضرورت ایجاد مراکز درمانی در نقاط محروم و پرجمعیت در جهت کاهش هزینه‌های مردم در بخش درمان،افزود: به دلیل کمبود امکانات در بعضی نقاط گاهی هزینه‌های حمل ونقل بیماران به بیمارستان از هزینه‌های بستری آنان پبشی می‌گیرد.
وی همچنین گفت: بنابر شعار سازمان جهانی بهداشت هیچ کاری در حوزه سلامت نباید انجام شود مگر اینکه نیازمندان از امکانات آن بهره‌مند شوند.
قائم مقام وزیر بهداشت گفت: از تمامی خیران دعوت می‌کنیم تا علاوه بر مشارکت در ساخت بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، در اداره این مجموعه‌ها نیز سهیم باشند.
وی اظهار کرد: از فعالیت بخش خصوصی نیز به شرط ارایه خدمات به قسمتی از جامعه که توان پرداخت هزینه‌ها بدون مرارت و سختی را دارند، استقبال می‌کنیم.
حریرچی در ادامه به آغاز ساخت بیمارستان در شهرک مهرگان قزوین اشاره کرد و گفت: 90 درصد تعرفه‌های این مرکز درمانی خیریه پس از راه اندازی دولتی خواهد بود.
سایر اخبار این روزنامه
6 میلیارد دلار پروژه معدنی در سال 97 افتتاح می‌شود قائم مقام وزیربهداشت: شهرهای 100هزار نفر به بالا صاحب بیمارستان می‌شوند ایران به عنوان دبیر کل جدید «اکو» اعلام شد بازگشت چند میلیارد ارز و ریال به بیت المال جهانگیری: ایران آماده توسعه همکاری با فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر است اعتراف ناشیانه ناکامی انگلیس، آلمان و فرانسه در جلب حمایت اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم ایران حزب‌الله: آمریکا و متحدانش بازی را در سوریه باختند گری سیک: تصمیم ترامپ برای خروج از برجام احمقانه است تلاش کنگره آمریکا برای تصویب طرحی علیه اختیارات نظامی ترامپ نمایندگان پارلمان اروپا هنگام سخنرانی مکرون رئیس جمهور فرانسه دست از سر سوریه بردارید رئیس سازمان حج و زیارت: ظرفیت حج 97 تکمیل شد دکتر روحانی انتخاب رئیس جمهوری سیرالئون را تبریک گفت معاون اول رئیس‌جمهور: عزم جمعی و وفاق ملی زمینه ساز حل مشکلات کشور است دیوان عدالت اداری: دریافت حق مدیریت دارویی در داروخانه‌ها ممنوع شد با حضور رئیس جمهور؛ جلسه هماهنگی سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان آذربایجان شرقی برگزار شد